Een kijkje in de aangeboden activiteiten bij de noodopvang tijdens de Corona periode. Kinderen wiens ouders in een vitaal beroep werkten, werden op school opgevangen.
De afgelopen weken hebben de leerlingen op school tijdens de coronaperiode een dagdeel les gehad in de klas. Het andere dagdeel werden een aantal leerlingen opgevangen op school. Bij die opvang hebben de leerlingen een uitgebreid aanbod gekregen met diverse vakken zoals: drama, bewegingsonderwijs, beeldende vorming en wetenschap & technologie onderwijs. Soms als een op zichzelf staand vak, maar vaak werd ook de verbinding gezocht tussen meerdere vakgebieden.
Zo hebben de leerlingen attributen ontworpen die gebruikt konden worden tijdens een les bewegingsonderwijs. Daarna zijn de leerlingen met deze voorwerpen ook daadwerkelijk gaan sporten. Tevens hebben de leerlingen zelf een les ontworpen en samen gesport.
Volgens de stappen van de ontwerpcirkel hebben leerlingen op de tribune op het leerplein samen een kettingreactie gebouwd met allerlei voorwerpen van school. Bedenken, bouwen, uittesten, aanpassen en opnieuw uitproberen. Een mooi voorbeeld waarbij de leerlingen van groep 3 t/m 8 samengewerkt hebben aan één opdracht.
Op een warme zonnige dag hebben de leerlingen onder leiding van de vakdocent beeldende vorming Paul van Osch met elkaar een waterbaan ontworpen. Een mooie combinatie van beeldende vorming en wetenschap en technologie!
Ook werd er gebruik gemaakt van ICT-middelen. De kinderen hebben met een Green screen een film gemaakt over sporten in coronatijd tijdens de Olympische spelen. Hierbij heeft de dramadocente Mijke geholpen. De leerlingen hebben o.a. kennis gemaakt met stopmotion flmpjes maken. Met Lego We Do 2.0 en Lego Mindstorms hebben ze tijdens een heuse Lego Masters wedstrijd met Lego gebouwd en hebben ze geprogrammeerd. Het waren leerzame activiteiten met zeer betrokken kinderen.
gymattributen
|
legomasters
|
waterbaan
|
green screen
|
kettingreactie
| |